مجازی سازی

مجازی سازی، به فرآیند ایجاد و ارائه نرم افزاری (مجازی) تجهیزات و زیرساخت های سخت افزاری مراکز داده و شبکه ها اطلاق می گردد. در واقع، مجازی سازی رویکرد منطقی، امن، هوشمندانه و حرفه ای برای کاهش هزینه های زیرساخت مراکز داده و شبکه ها و افزایش امنیت، کارایی، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری در مراکز داده و شبکه ها می باشد.

مزایای مجازی سازی:

  1. کاهش حداکثری هزینه های تهیه، ایجاد و بهره وری تجهیزات و زیرساخت ها (سخت افزار، برق، فضای فیزیکی، پشتیبانی، نگهداری، تعمیرات، پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات، تامین و مدیریت امنیت اطلاعات، مدیریت زیرساخت و …)
  2. تسهیل مدیریت، نظارت و پشتیبانی زیرساخت مرکز داده و شبکه
  3. افزایش پایداری شبکه و زیر ساخت و دستیابی به بالاترین میزان ارائه سرویس (حتی در صورت خرابی سخت افزار و یا ارتقا سخت افزار)
  4. تسهیل مدیریت، پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات
  5. افزایش سرعت و کیفیت سرویس ها
  6. استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت سخت افزار موجود
  7. کاهش چشمگیر مصرف پهنای باند در شبکه
  8. و … .

شرکت مهندسی راشانماک افتخار دارد انواع خدمات مجازی سازی زیر را با بهترین کیفیت و هزینه مناسب با بهره گیری از متخصصان و کارشناسان خود در این حوزه به شما مشتریان عزیز ارائه نموده و موجباب رضایت مندی شما را فراهم نماید.

انواع خدمات مجازی سازی عبارت است از:

  1. مجازی سازی شبکه (Network Virtualization): در این روش، مجازی سازی بستر شبکه تجهیزاتی همچون سوئیچ ها، روترها و فایروال های صورت می پذیرد که معمولا شرکت های نرم افزاری برای راه اندازی لابراتوار تست و توسعه نرم افزار و مراکز داده برای راه اندازی لابراتور تست و مدیریت تغییرات از این روش مجازی سازی بهره می برند، برای این منظور از محصولات مختلفی همچون VMware NSX ،Cisco ACI و … استفاده می گردد.
  2. مجازی سازی سرور (Server Virtualization): در این روش، مجازی سازی سرورهای مرکز داده و شبکه صورت می پذیرد، این روش رایج ترین روش مجازی سازی است که مورد استفاده اغلب مراکز داده و شبکه هاست، در این روش یک لایه نرم افزاری بین سخت افزار و سیستم عامل قرار می گیرد که به آن Hypervisor می گویند و Hypervisor بر روی سخت افزار (Native or Bare-Metal) و سیستم عامل (Hosted) قابل پیاده سازی است که در اغلب موارد منظور از مجازی سازی سرورها در مراکز داده و شبکه ها، پیاده سازی سخت افزاری Hypervisor است. برای این منظور از محصولات مختلفی همچون  Citrix XenServer ،Microsoft Hyper-V ،RedHat KVM ،VMware vSphere و … استفاده می گردد.
  3. مجازی سازی میزکار (Virtual Desktop Infrastructure): در این روش، مجازی سازی میزکار کاربران شبکه و معمولا بر روی بستر مراکز داده اختصاصی یا ابر خصوصی (Private Cloud)  صورت می پذیرد و بدین ترتیب کاربران می توانند از هر مکانی و در هر لحظه به میزکار اختصاصی خویش دسترسی داشته باشند، این روش برای سازمان ها و مراکز دارای شعبات همچون بانک ها، دانشگاه ها و …، بسیار پرکاربرد می باشد و اخیرا خیلی مورد توجه و استقبال این سازمان ها و مراکز قرار گرفته است، برای این منظور از محصولات مختلفی همچون Citrix XenDesktop ،VMware Horizon View و … استفاده می گردد.
  4. مجازی سازی نرم افزارهای کاربردی (Application Virtualization): در این روش، مجازی سازی نرم افزارهای کاربردی در شبکه صورت می پذیرد، بدین ترتیب که تمامی نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز جهت مجازی سازی بر روی اپلکشن سرور بصورت متمرکز نصب و راه اندازی می گردد و تمامی کاربران شبکه از طریق رابط وب، ویندوز و … می توانند به سرور متصل شده و از نرم افزارهای اپلیکشن سرور با سرعت این سرور استفاده نمایند، این روش مجازی سازی همانند مجازی سرورها در اغلب شبکه مورد استفاده قرار می گیرد، برای این منظور از محصولات مختلفی همچون Citrix XenApp ،VMware ThinApp ،Microsoft App-V و … استفاده می گردد.
  5. مجازی سازی ذخیره ساز (Storage Virtualization): این روش برای مجازی سازی زیرساخت های ذخیره سازی همچون SAN Storage کاربرد دارد، برای این منظور از محصولات مختلفی همچون VMware vSAN و … استفاده می گردد.

 

>> راه های ارتباطی جهت مشاوره و سفارش خدمات <<
تلفن

02532906048

02532906173

02532945167

داخلی 16

موبایل
09021534370
ایمیل active@rashanmak.com
تلگرام @rashanmak_active
فکس 02532910179